<--- přesun č.1 Krátké zastavení Khao San - rychlé dokoupení potřebných věcí, šatičky apod. - hlavně v režii dívčí části - chlapci hodinová "mesáž" - velice přívětivá společnost masérek ... Navečer vlakové spojení do Surat Thani, ráno vazba na bus směr katamarán (trochu zdlouhavé), na ostrově rychlý výběr hned prvního resortíku - buďto úvanou, nebo zkrátka ceny a obsazenost odrážejí termín, kdy zde jsme...
Thajské železnice jsou úsporným a pohodlným prostředkem cestování a skvělou možností, jak si vyrazit a poznávat krajinu. Pro delší cesty lze využít noční lůžkové spoje. Takové cestování šetří čas, jelikož cestujete zatímco spíte a přitom neutratíte za hotel. .
Ko Samui - první cíl trasy - je třetí největší thajský ostrov (229 km2). Jeho délka i šířka je přibližně 25 km. Na ostrově žije více než 50 000 stálých obyvatel. Je to jeden z nejkrásnějších ostrovů v Thajsku a také jeden z nejoblíbenějších cílů turistůpřijíždějících do země.
Dříve bývalo rozhodujícím příjmem místních obyvatel pěstování kokosu. Od 80. let začal být světově známý a díky svým romantickým zákoutím byl právem nazýván ostrovem lásky. Kilometry dlouhé bílé pláže lemované palmami, průzračně čistá mořská voda a exotická tropická příroda je ideální k relaxaci a odpočinku.
pohyb na ostrově ---> Přiznejme si byly trochu obavy, že počasí neklapne i sám náčelník se na chvíli odchílil od původního plánu, ale neodchýlil se jalově, nýbrž plánoval dál a dál, až bylo z čeho vybírat - což tedy nakonec nebylo oceněno! - na závěr uvádím korespondenci - obsahově stran návrhů na destinace jsem je pracovně nazval "dopisy sobě".
Každopádně moře nabídlo co mělo, prázdné pláže, masérky s výhledem na vodní hladinu, noční relax na pláži a s výhledem na bouřící se mraky všude v okolí. Každý den ráno jasno až polojasno. Přesuny opět na skůtrech - v tomto případě poměrně silných a bylo to namíst! díky hornaté krajine ostrova...snorkeling
asi bude ptřit k ttěm horším, nadcházející zimní sezóna není příliš vhodná pro divokost moře
Mapa č.2
Mapa č.3
motorky-wat
Chiang Mai po druhé .......... opět jsme pronikli trochu dále, al chtělo by to ještě více času. Motorkářské okruhy na západě od měta jsou luxusním zážitkem, vyžadují více času ánébo rychlejší jízdu což nemusí vždy dobře zapůsobit. Každopádně údolí zařízlá do vysokých strmých kopců se spoustou vodopádů, údolíčka plná dozrávající rýže - nemá to chybu, jídlo kde se podíváš...například vyhlášené sea food 1000 km od moře - to zní podezřele, je to výborné, připomíná to chobotničky ... á jsou to slepičí vypečená střívka :)
<--- dvoudenní trek Objednává trek do západních kopcůnedaloke Chiang Mai, žánrové obrázky z projížďky na slonech a na závěr bamboorafting bych asi opomenul, rozhodně to není v těchto končinách tak promyšlené jako na severu, kde jsme bili před několika lety. Za to několikadenní procházka pralesem střífajícím se s rýžovími políčky nás přirozeně donutil pobyt o den protáhnout.......
dvoudenní trek
chiang mai
Po několikadenním pobytu v Chiang Mai se pomalu přesouváme do Kančnaburi. Opět tedy vlakem a odvážně vystupujeme v Lop Buri a snažíme se přesunou busem. Vleče se to, ale krajina je milosrdná a tak nestačíme fotit. I nejotrleší však po cca 5-ti hodinách odpadají :)) .
Kanchanaburi je třetí největší provincií Thajska. Povrch provincie je hornatý. Pozornost přitahuje patrně nejznámější stavba provincie, most přes řeku Kwai, známý z knižního i filmového zpracování. Hory a říční údolí vytváří krásnou přírodní scenérii. Provincie je rovněž známa svými národními parky, mnoha vodopády a jeskyněmi, které kdysi obývali pravěcí lidé.
přesun
Ubytování jsme rozhodně nepodcenili, řekl bych že taxikář už trochu rezignoval a tak jsme pečlivě vybrali..za ty večery s doutníčkem to stálo. Jedním z cílů byl park ERAWAN, tedy skůtry a cca. 125 km. Park skoro doporučuji navštívit o víkendu, pohled na relaxující thajce je opravdu uklidňující, turistů pramálo. O přírodních scenériích je zbytečné vypravovat - fotky do doloží dokonale :) .
pohyb v místě - Erawan---> Národní park Erawan
Hlavními atrakcemi tohoto scénického národního parku jsou sedmistupňový vodopád Erawan. Je obklopen krásnými lesy, sedmistupňový Erawan padá do hloubky asi 1500 metrů. Stezka vede až k šestému stupni, dále je nutné šplhat po skále. Výstup však stojí za pohled vodu tříštící se o kameny a padající vodu do jezírka pod vodopádem. Nejvyšší stupeň připomíná hlavu Erawana, tříhlavého slona z hinduistické mytologie..
Erawan
Potulování po okolí, především západní směr nabízí okamžité proniknutí do thajského venkova se vším všudy. Dle GPS se nabízí jeden Wat v kopcíh, chceme zapálit svíčku Kristiánkovi a tak se opět ocitáme na polních cestičkách lemovaných homolovitými kopci. Chrám se skutečně vyloupne a na vrcholu jednoho z strmých kopců je vstup do jeskyně - ideální místo. Při návratu ještě dokupujeme mačetu stejně jako v Chinag Mai pánev a jdeme se s místem rozločit do jedné z mnoha místních restaurací - Green, Yellow a Red Curry je luxusem na který se bude těžko zapomínat.
pohyb v místě - okolí Kančanaburi---> Akce pojata za mne tak, že bych se opět vrátil, je toho ještě hodně co by Vábilo podniktnout, né ani tak destinace (to je zaručený zážitek) ale forma...tak příště...
Dopisy sobě :
Při společném setkání na Vyšehradu byla nastíněna trasa - Bangkok - Surat Thani - ostrov Samui (mít v záloze okolí Surat Thani), dále přesun na úroveň Bangkoku - vazba na plovoucí trhy a Kančanabury a po té sever.
- Ahoj .... je tu alternativa pro kterou bych se přimlouval ... Bangkok 22.50 - Surat Thani 08.01
- už by se tu měly scházet názory....M
- tak jak jsem tak sem tam něco četl :) ... zdá se, že v různých částech je různě stran dešťů ... skoro si myslím, že by to měl rozlousknout Radek na místě, kam se vydat, zda nejdřív na sever a nebo na jih (mimochodem Kuba naznačil, že k moři vůbec nechce ...šum?.. ale samo říkal se přizpůsobí, takže to možná bylo zbytečný se upínat na koupačku)... za mne bych se pokusil zapojit Erawan a vůbec oblast Kačanabury, obvykle je to turisticky exponovaný a náš termín by to mohl vyšperkovat, protože jsme opravdu mimo sezónu (prý je to oblast, které se monzuny vyhýbají) a krajina si říká o skútr... navíc nepoměrně blíž od Bangkoku... a třebas se i tam rozhodnout kam dál .. je to operativně blízko výchozího bodu BKK kamkoliv M ....
- Ahoj, my máme zatím buknutý 2 noci v BKK a pak se asi uvidí. Radek má tento víkend pracovní, takže nevím, kdy přidá svůj názor. P.
- no mé kačanabury se dá kombinovat i s těmi vodními trhy - třebas nejdřív DAmnoen SAduak - je tam prý spousta tras podél vodních kanálů, dalo by se potulovat , je vše při sobě a pak někam pod ten Erawan aby - se člověk dostal do kačanbury a zároveň do toho parku k těm vodopádů ... nejlépe ubytování přímo na vodě v bambusu :) je tam toho v téhle podobě hodně - prý romantické .. i tam se dá podél řeky Kwai potulovat a dát třebas skutry na dva dny...... pokud bychom jeli na ten jih, tak by bylo dobré to přesně rozvrhnout .. zda pak lodí na nějaký ostrov, nebo do parku ? .. a za jak dlouho zpátky... Kuba do toho vnáší noví vítr tím, že by nám moře skutečně zanechal až na konec .. tedy obvyklý systém .. Pokud někdo samozřejmě něco konkrétního také nabídne tak se tomu bránit nebudu, jen nebylo ještě dostatek času, takže ani já to nemám promyšlené .. asi až v letdle :))))) M.
- Cuz, no za nas by bylo idealni, kdyby si Radek naplnou uzil Bangkok a okoli (plovouci trhy, chramy, nebo popojel ven napr. do Ayutthaya atd. atd.). S tim, ze by zustal prostor pro spolecnou navstevu Kacanabury, ktera bude v ne-sezone idealni. A pote na sever Chiang Mai a pripadne na zaver muzete k mori. Coz my bychom uz nevyuzili, kvuli kratkemu pobytu. Navic nas to tam az zas tak netahne kvuli pocasi. Zajel bych tam, az tam bude svitit slunicko:) Tak asi tak. Radku, Pajo, zvazte to:) Jakub.
- réňa zkouší Sýsu kontaktovat stran počasí, prý na Ko SAmui bydlí nějaká její známá .. .. samozřejmě pokud moře, tak ostrov a pokud ostrov tak musí klapnou počasí .. na ostrovech není příliš alternativ si myslím .. samozřejmě pokud by vyšlo luxusní počasí s výlety na kánoich .. tak je to něco jiného .. předpokládám, že předpovědi v Thailandu jsou stabilnější .. samozřejmě i z druhé strany, prý může být v Chiang Mai i třebas 16° což na skůtru zvládne jen Radek se svetrem :) M.
- No Kubo situace je taková, že v tuhle večerní hodinu ještě Radek není doma a honí někde satelity, tudíž není čas probírat plán dovolené :-(
Radek se zastaví asi až o odlepením letadla z Ruzyně. Jak psal Martin, na plánování bude čas asi až v letadle. Ale budeme tvé návrhy brát v úvahu :-) Pavla
- vypada to, ze do posledni chvile nebudeme vedet, kam jedem, coz me nedela radost...chci planovat:)))) Jakub
- jelikoz pocasi vypada docela slibne, tak bychom se primlouvali jet nejdrive k mori a pak se premistit na Kacanabury. Renata