Urbanistické a architektonické rešení stavby Řešený prostor - zastávka Mokropsy, ____Řešení
prostoru před zastávkou, vymezeného ulicí Zdeňka Lhoty a ulicí Říční,
____Zastávka
Mokropsy nabízí z hlediska prostorového uspořádání vytvoření důstojného
prostoru, který by ve využívání byl zastoupen funkcemi, které jsou v současné
době v obci nedostačující. Jedná se především o systémy Park & Ride
(P+R), tedy systém motivace rezidenta obce využít alternativní dopravu
na cestě za prací. Jedná se o dopravní systém, který je založený na tom,
že v bezprostřední blízkosti přepravního terminálu na okraji jádrového
města nebo aglomerace jsou vybudována záchytná parkoviště, na která přijede
klient svým motorovým vozidlem a odtud pokračuje veřejnou dopravou. Při
využití systému musí poskytovat veřejná doprava určité výhody, které odrážejí
snížení dopravní zátěže ve městě (např. možnost pokračovat veřejnou dopravou
na parkovací lístek z parkoviště zařazeného do systému jako na jízdenku
MHD). Mokropeské nádraží má v tomto ohledu prostorový potenciál oproti
stávajícímu nádraží - zastávka Černošce, jejíž okolí je již v současné
době dopravně i prostorově velmi eponován. ____Území
je možno v návrhu chápat v několika částech. Jedná se o systém P+R, který
je prostorově nejvýraznější a jeho situování ve vymezeném území je limitováno
funkčním využitím ploch dle ÚP a vazbou na možné řešené obslužné komunikace.
Dále se jedná o prostor bezprostředně před zastávkou, jako komunikační
křižovatka vazba na podchod pod tratí a jednotlivé navrhované systémy.
Část rekreační doprovází hlavní funkce řešeného území a dominuje v ose
podchodu pod tratí. Nabízí se zde i funkce sportovně rekreační s vazbou
na nedaleké atraktivní území při břehu řeky Berounky.
|